Klotild-barlang, extrém túra lvl 2

Ma is tettünk a Pilisben egy újabb rövid sétát, Piliscsabáról indultunk, és a piros + jelzés mentén haladtunk a Klotild-barlangig, majd vissza (kb. 6-7 km volt a táv oda-vissza). Eddzük a gyerekeket, hogy majd valamikor meg tudjuk csinálni a Kéktúrát :)

Ez az út sokkal kevésbé frekventált, mint a múltkori Dera-szurdok, ott ugyan jó korán indultunk, de a visszaúton már így is folyamatosan kerülgetni kellett a szembejövőket. Itt viszont alig-alig találkoztunk valakivel, voltak azért mások is, de sokkal békésebb volt.

A túra fő attrakciója a Klotild-barlang, ami egy szabadon “látogatható” barlangmélyedés. Az elérése nem volt egyszerű, mert a turistaút elmegy mellette egy völgyben, fel kell mászni hozzá (meglepő módon) egy meredek emelkedőn, út viszont nem visz hozzá (és lentről nem is látszódik, pontosan hol van a bejárat). Sőt, mivel tegnap kivételesen az eső is esett, ezért a talaj is eléggé laza volt, lényeg a lényeg, gyökerekbe (meg egymásba) kapaszkodva araszoltunk a gyerekekkel fától fáig, kb egy méter/perces tempóban, de végül is sikerült megközelíteni a barlangot, és mindenki túlélte. Itt aztán jött egy kis hezitálás, mert ez egy olyan barlang, aminek viszonylag szűk a bejárata, és meredeken lejt, aztán még egy kis szűkületen átjutva jutunk egy nagyobb terembe (ahova viszont kívülről nem lehet belátni). Először, megmondom őszintén én is kicsit hezitáltam, hogy mi legyen, mert nem tudtam, vannak-e denevérek, vagy akármi. Szóval próbáltuk bevilágítani a zseblámpákkal, felriasztani, ha van bent valami, aztán bemerészkedtem: szerencsére üres volt. És a két gyerek is bátran utánam jött, büszke voltam rájuk. Átjutottunk a szűkületen is, tényleg van egy nagyobb terme, nem különösebben látványos, de azért menő szerintem, hogy csak így be lehet menni egy ilyen barlangba. Szerencsére nincsenek benne állattetemek, meg semmi, csak ágak, meg sok levél, amit gondolom a szél sodort be (az ágakat valaki bevihette, ki tudja mi célból).

A barlangból kiérve a hegymenet lefelé sem volt kevésbé kalandos, de végül lejutottunk, aztán meg haza. Biztos kifáradtak a gyerekek, de nem látszott rajtuk semmi, szóval lehet szintet lépni :)

Egyébként a barlang egy további szűkülettel még tovább is vezet (az utolsó képen az látszik), és több nagyobb terme is van (állítólag), de oda már gyerekkel semmiképpen nem akartam lemenni, meg igazából talán csak képzett barlangászoknak ajánlott.

3 thoughts on “Klotild-barlang, extrém túra lvl 2

1. pytta27 Szerző

Üdv, mármint a barlang? Hát, ha jól emlékszem, három éve (amikor mi voltunk), még nem volt lezárva, de gyakorlatlanul nem érdemes továbbmenni a nagy bejárati teremnél, az biztos. És az is lehet, hogy azóta már le is zárták ezeket a szűkebb járatokat…

1. Péter

Köszönöm a válaszod! Holnap kiderül….remélem lesz akció bőven. Sajnos azt olvastam, hogy lezárták egy bizonyos részét. De hatalmas a barlang, bízom benne, hogy a legszűkebb, legveszélyesebb részeit zárták le csak.