2014.10.30.

Nem szoktam az ilyenek miatt kikelni, meg nem akarom itt az igazamat bizonygatni, de azért a ma reggeli élményemet megosztom.

Szokás szerint jövök be dolgozni biciklin, a szervizúton haladok az Andrássyn, még a körúton kívül (belül ugye van rendes biciklisáv már). Azt kell tudni erről a szakaszról, hogy pár hónapja (tehát viszonylag régen) egyértelműsítették itt a közlekedési rendet, a belső “sétányról” kitiltották a bicikliseket “kerékpárral behajtani tilos” táblával (a gyalogosok javára), a szervizútra meg felfestettek ilyen jeleket:

IMG_3574

Csak az Andrássyn még feltűnőbben, piros hátteret is festettek hozzá (de ilyen képet most nem találtam a neten). Tehát még egyszer: a belső sétányon minden egyes kereszteződésnél kiraktak egy ilyen táblát (foszforeszkáló háttérrel, hogy jól látszódjon):

21391c89e286596b4f55ae1bc7f4252b

 

Na, mi volt a sztori: megállok a piros lámpánál, mellettem egy taxi (nincsenek előítéleteim a taxisokkal egyébként, dehát tudjuk, hogy a többségük annyira nem intelligens ember), egyszer csak kiszól a sofőr:

– Hé, ott van nektek egy bicikliút, nem akarsz azon menni? – és mutat a gyalogos sétányra. Mutatok a táblára, mondom neki:

– Az nem bicikliút. Ez a bicikliút (sajnos nem jutott eszembe a felfestésre felhívni a figyelmét, pedig az is volt előttünk, nem csak a tábla).

Erre elkezdett pampogni, hogy de én miért megyek itt, meg mit tudom én, ezt már nemigen hallottam (bár el tudom képzelni), mert zöld lett a lámpa, én egyenesen mentem, ő meg bekanyarodott jobbra, még elegánsan megpróbált bevágni elém(!), csakhát nem volt elég gyors, úgyhogy én álltam meg előtte, visszamosolyogtam rá, és elhajtottam. Így utólag sajnálom, hogy nem fejtettem ki, hogy szerintem frissítésre szorulnak a közlekedési ismeretei, és, hogy csodálkozom, hogy ilyen tudással taxit lehet vezetni Budapesten, meg egyébként is, hogy szolgál az édesanyja egészsége, dehát mire lett volna ez jó. Nekem tényleg nincs bajom úgy alapból a taxisokkal, de amikor valaki paraszt, azt nem szeretem, felment bennem a pumpa. És ugyanígy nem szeretem a paraszt bicikliseket sem (mennyi van belőlük…), de most kivételesen én szabályos voltam, úgyhogy nehogymár én legyek a hibás, nem?

1 thoughts on “2014.10.30.

  1. Marci

    Nekem az a kedvencem, amikor bubival kikanyarodok a Bajza utcán. Ehhez ugye be kell sorolnom a kanyarodó sávba. A mögöttem érkező autó persze nem mer elmenni mellettem, de rámdudál. Persze én is, ő is átér a zöldön, szóval nem értem mire a siettség.
    Szóval a legjobb, hogy a Bajcsy kereszteződénél mindig utolérem ezeket a “húdesietős” autósokat. Olyankor szoktam rájuk mosolyogni. :)

Hozzászólás