új beszerzések

Megosztom a legújabb társasjátékbeszerzéseimet, mert ehhez mindig lehet szép képeket betenni, meg akkor már a tapasztalatokat is megosztom.

A 7 Wonders-hez vettem egy újabb kieg.-et, és elhatároztam, hogy ez lesz az utolsó, mert igazából szerintem ha több is lenne már benne, akkor pont az a “kezelhetősége” veszne el a játéknak, ami még úgy-ahogy megvan. Hozzáteszem, már így sem egyszerű a játék, új embernek elég ijesztő nekikezdeni, a Cities kiegészítő még jobban megbonyolítja, szóval kár továbbmenni… Na lényeg a lényeg, hogy a Wonder Pack-et vettem meg, ami csupán újabb “csodákat” tartalmaz, mármint csoda-alaplapokat, úgymint a Stonehenge, a Kínai nagy fal, a brüsszeli Pisilő kisfiú, és az Abu Szimbel-i templom (ami mondjuk nekem egyből kiesik, mert azt csak a Leaders-szel együtt lehet játszani). Mivel amúgy is iszonyú nagy a játék variálhatósága, ezért legalább 20 játszmát kéne játszani szerintem, hogy értékelni lehessen a kiegészítő hasznosságát, de azért előzetesen az a tapasztalatom, hogy jók az új táblák, üdítően hatnak az összképre. Múlt héten nyomtunk egy nyolcfős játékot is, kétfős csapatokkal, ami egy szintén olyan variáns, amit még nem próbáltam, de tetszik, így egy játék után (Cities+Wonder Pack is benne volt). Egy baja van csak a 7 Wonders-nek, hogy újakkal nehéz belekezdeni, de ha már egy társaság ismeri, akkor nagyon jó partikat lehet nyomni vele :)

7wonders_wonderpack

Egy gémklubos leakciózáson vettem egy Carcassonne játékvariánst, ami a Castle névre hallgat. Ennek az a különlegessége, hogy egy meghatározott “játéktéren” belül kell lerakni a kis lapocskáinkat, továbbá extra “akciókat” is lehet nyerni, de a lényege nagyjából ugyanaz, mint az alapjátéknak. Ez viszont egy olyan játék, ami csak ketten tudunk játszani, de azért (is) vettem, hogy legyen olyan is, amit ketten is igazán jó elővenni (nekem egyébként a Carcassonne nagy kedvencem, igazából messze a legtöbbet szerintem ezzel a játékkal játszottunk eddig, megunhatatlan.

carcassonne-castle

Még egy kiegészítőt is vettem akciósan (kihagyhatatlan ajánlat volt), az Alhambra 1. kiegészítőt, amivel már régóta szemeztem, de csak most került rá sor. Alapvetően az Alhambra számomra mint játék hamar kimerült, nagyjából félévente egyszer, ha elővesszük, ketten kifejezetten unalmas is szerintem, de többen sem volt túl izgi. Viszont: az első kiegészítő tényleg nagyot dob rajta, sokkal több apró taktikázási lehetőség nyílik meg benne, sokkal kevésbé “lejátszottak” a játszmák, tehát ad bele egy kis izgalmat, sőt, ketten is egész más így (eddig még csak ketten játszottunk vele, de egyből két kört is, olyan jó volt). Szóval csak bánom, hogy miért nem vettem meg ezt már előbb, mert így túl hamar elkönyveltem az Alhambrát egy közepes játéknak, ami jó, de “semmi extra”. Na pont ezt az extrát adta meg a kieg.

alhambra_expansion_1

Az utolsó  játék pedig egy önálló darab, amit szintén csak azért vettem, mert kihagyhatatlan volt, meg olcsó is amúgy, egy Trans America játék használtan. Ennek a kistestvérét, a Trans Europa-t már ismertem (ugyanaz, csak Európa-térképen), egyszer pár éve szordzs barátom mutatta. A játék lényege, hogy egy térképen kell településeket összekötni vasúti sínekkel egy háromszögekre osztott rácson. Semmi extra a játék, nincsenek bonyolult szabályok, meg többórás agyalás, kb fél óra alatt lepörög, és kellemes kikapcsolódást ad, de már hiányzott egy ilyen is, mert a “komoly” játékok néha pont azért nem kerülnek elő (vagy csak nehezen), mert nem akarunk két-három(-négy!) órát ülni fölötte. Persze ez is izgalmasabb több játékossal, de ketten sem rossz. Egyszer még korai felbuzdulásból meg is csináltuk házilag (mármint az Európa-változatot) Sz-szel, emlékszem, kis gyufaszálak voltak a sínek, de aztán nagyon gyorsan eltűnt a játék, évek óta nem tudjuk, hogy hol lehet, meg őszintén szólva nem is volt olyan szép a kivitelezése… És ebben a mostani verzióhoz még egy mini-kiegészítőt is kaptunk, a neve Vexation, arra szolgál, hogy kicsit megnehezítsük az ellenfélnek a vasútépítést (ahogy arra a ‘Vexation’ név is utal – bosszúságot okozhatunk egymásnak). Én teljesen meg vagyok elégedve ezzel a vásárral is :)

trans_america

És azt hiszem, most egy időre tényleg kivásároltam magam (persze ez is most az elmúlt kb 4 hónap összefoglalása volt, azért olyan nagy tételben nem nyomom…)

Reklám vége :)

Hozzászólás