ARCHÍV – Crescendo – A koncert

Gyerekek… tegnap OTT voltam, láttam a Crescendo-t élőben, leomlott egy újabb fal :) Sőt, már a kezembe foghatom első kislemezüket is, aminek tartalmát ugyan már előzetesen rongyosra hallgattam mp3-ban, de nem is ez a lényeg (egyébként ezen el is gondolkoztam, milyen groteszk dolog, hogy még mindig CD-n adnak ki dolgokat, de én pl. már kb három éve egy darab CD-t sem hallgattam). Szóval az a lényeg, hogy van legális Crescendo-m, olyan, amit ők adtak ki, és remélem azzal, hogy ezt megvettem, támogatom egy rendes nem papírtokos nagylemez kiadását is valamikor a nem túl távoli jövőben :)

Szóval este 8-ra odaértünk Sz-el, a Szabadazá nevű helyre, nem derült ki világosan, hogy nyolckor, vagy kilenckor kezdődik a koncert, ezért mentünk hamarabb. Hát kilenckor kezdődött, de ez mondjuk megbocsátható. A hely egy igazi kicsi pincekocsma, olyasmi mint a Zöld macska, csak sokkal kisebb, a végében valami színpadforma rész, ahova már be voltak készítve a hangszerek, előtte egy kis üres placc, hátrébb meg az asztalok és a bárpult. Mi leültünk közel a „színpadhoz”, de aztán rájöttünk, hogy igazán csak állva élvezhető a koncert, mivelhogy amúgy semmit nem lehetett látni az emberektől. Voltunk vagy ötvenen (persze lehet, hogy többen), ezzel elég jól ki is használtuk a helyszín kapacitásait, de a koncert úgy szólt, mintha legalább egy ZP nyitókoncert lenne, vagy nem tudom, szóval a hangulatot szerintem nagyon jól fokozták, ezt sokkal több emberre méretezve is lehet csinálni :)


A számokról: vegyes volt, az Altató-n kívül (amit állításuk szerint már nem fognak játszani) leadták az összes régi kedvence(me)t, mindjárt az elején a Szép-et, meg az Önmegvalósító-dalt, valahogy a közepe táján volt becsempészve a Bona, aztán a legvégén az 1986, aminek kifejezetten jót tett a gitáros alap, meg ez a koncerthangzás, nem is gondoltam volna. Ezen kívül még lement az összes szám az EP-ről, meg egy pár szám, amit még én sem hallottam, volt valami lassú „Ringasd el magad”-os, nekem az bejött, meg a „Levél Svájból”, amit még kicsit szoknia kell a fülemnek, de az sem hangzott rosszul.

Volt pár olyan is, amit szerintem ki lehetett volna hagyni, az egyik az Australopithecus, ami… hát szerintem ez valahogy egyszerűen nem illik ide. Egyébként meglepően jó hangulatot csináltak ezzel a számmal is, de valahogy az alapvető ellenérzéseimet nem oldották fel, hogy ez mégis túl idétlen, túl komolytalan ide… Aztán volt még két feldolgozás is, az egyik az ABBA Hung Up kemény rock-os verziója, szerintem az ABBA forog a (meg nem ásott) sírjában, ha ezt meghallja, de egyébként jó volt. Ez sem illett annyira ide az én fülemnek, de élveztem (hát persze ABBA-ból nehéz rosszat kihozni :D ). A másik viszont – na az már nem tetszett, nem hiszem, hogy bárki is csinált volna felvételt, de ha igen, akkor mutassa meg a zenekar tagjainak visszahallgatásra… A Moby Bodyrock című számáról van szó, amit nagyjából csak előadtak, tehát nem dolgozták át túlságosan, és mondjuk a refrén rész (ha ez helyes kifejezés) az nagyon ütősen hangzott, de a felvezetés előtte inkább kicsit komikus volt nekem, sokáig csak pörgettem a fejemben, hogy „ez melyik szám is?”, aztán végre ráismertem… Szóval külföldi számokkal szerintem finomabban, van elég saját, azokat kell nyomni!!

Apropó saját számok; a koncert végén azt mondták a srácok, hogy még jön az 1986, aztán mindenki mehet amerre lát, mert nincs is több számuk. Na én most előástam az mp3-jaimat, és TUDOM, hogy van még több számotok! :) Persze például a Hamupipőké-t azt nem erőltetném, nem feltétlenül baj, hogy kikerült a repertoárból, viszont amik még nem voltak olyan rosszak, viszont most kimaradtak: az Angyal, és a Nálad jártam – ezekkel mi lett? Ami pedig kifejezetten kedvencemmé vált az „újabb” (persze nem a legújabb, de nem nagyon tudom őket kronologizálni) számok közül, az a ’Sláger’, ami mind szövegében, mind zenéjében szerintem ízig-vérig beleillik a Crescendo-arculatba. Azért az a szám remélem nem lesz elfeledve…

Kicsit amúgy azt érzem, hogy ezzel együtt egy ’letisztítás’ hiányzik még a Crescendo-nak, hogy valami egységes profiljuk legyen, ami már kezd kialakulni, de még nem az igazi. Persze most csak okoskodom, nagggyon jó volt a hangulat, rég voltam már ilyen koncerten, és szívesen lespanoltam volna a srácokkal is (most már tudom, hogy ki kicsoda, legalábbis a két „frontembert”), de sajnos a végén már el kellett mennünk gyorsan, úgyhogy ez most kimaradt. De majd legközelebb :)

Hozzászólás