ARCHÍV – mátrix beszélgetés

Tegnap este érdekes alkalmon voltunk Sz-el, az a neve, hogy Mátrix-beszélgetések, és ugyanannak a közösségnek a keretein belül szervezték, ahova mostanában szoktunk ’járni’ ilyen-olyan alkalmakra. Szóval hallottuk, hogy lesz ilyen, és gondoltuk megnézzük magunknak. Arról szól a dolog, hogy megnézünk egy filmrészletet, és az alapján beszélgetünk. A srác, aki ezt csinálja, már rutinos, mert vagy húsz éve szervez ilyen csoportokat, megvan a menetrendje, meg a módszerei, meg minden, még könyvet is írt belőle állítólag: ez a borítója [- ez meg itt a reklám helye :)]:


Szóval egyszerű a dolog, kb olyan ifiszerű, csak tematikusabb, filmekről meg mindenki tud beszélgetni, még én is, gondoltam biztos érdekes lesz. Namost a dolog vagy nem kapott elég reklámot, vagy csak mi vagyunk ennyire túlbuzgók a csapatban, de úgy alakult a tegnap este, hogy voltunk mi ketten Sz-el, a szervező srác, meg a beszélgetések vezetője :) Szóval érdekesen indult, kb fél óráig még beszélgettünk, meg ismerkedtünk, addig is várakozva, hátha jönnek további érdeklődők, aztán amikor beláttuk, hogy nincsenek további érdeklődők, akkor végülis tartottunk egy ilyen bevezetőnek nevezhető alkalmat. Először stílusosan a Mátrix című filmből néztünk meg egy részletet, miután valamiféle választ is kaptunk, hogy miért hívják ezeket a beszélgetéseket Mátrix-beszélgetéseknek (ezt most itt nem fogom kifejteni, mert elég bonyolult, és nem is biztos, hogy megértettem teljesen), de ez tényleg csak egy bevezető volt, az igazi „nap témája” a Napfivér, Holdnővér című film egy részlete volt (részlet alatt itt kb egy ötperces jelenetre kell gondolni). Azt is megnéztük, arról is beszélgettünk, meg aztán kicsit el is kalandozott a téma, és ennyi volt. Ahogy én kivettem, ez valamiféle közösségépítő alkalom, amikor különböző véleményekről lehet vitázni (merthogy egy film alapján mindenkiben más mondanivaló csapódik le), meg valamilyen szinten önismereti beszélgetés is, hiszen magunkat is jobban megismerjük mások által (az önismeret kifejezést egyébként nem szeretem, de itt most azt hiszem csak ezt lehet használni). Nagy tanulságokat viszont a tegnapi alkalomból nem tudok levonni, talán annyit, hogy egy ilyen beszélgetés legalább duplaennyi emberrel lenne működőképes, vagy méginkább olyan tíz fő felett, mert így egyrészt nyögvenyelős is volt, másrészt meg nem igazán „ütköztek” a vélemények és nézőpontok, nem alakult ki egy igazi „mátrix” :) Viszont ha esetleg valaki kedvet kapna, bátran jöjjön (ismét a reklám helye), én szerintem menni fogok következő alkalommal is, ami két hét múlva kedden lesz, március 22-én 18 órától (márc 15. miatt lett elhalasztva), helyszín a Grund, és azt hiszem mást nem is kell tudni.


Egyébként pont a napokban néztük végig a Vektor című fergetegesen jó Mátrix-szinkronparódiát Sz-el, amin én (ismét) végig fetrengtem ismét a röhögéstől, Sz viszont most látta először, és sajnos nem tudta teljesen átérezni az örömömet (egyébként rossz is olyan mellett filmezni, aki előre röhög a poénokon, meg minden hülyeségen, ez tuti). De aki esetleg még nem látta, az szerezze be és nézze meg, mert ÓRIÁSI!!! Tényleg, zseniális lett szerintem, köszönet az Alterego csoportnak érte, gimis éveim jutnak eszembe róluk, akkor voltak ilyen igazi barom ötleteink, csak mi sajnos nem voltunk annyira kitartóak, hogy ilyen szinten meg is valósítsuk őket :)


Hozzászólás