2011. március 6. napi bejegyzések

ARCHÍV – és megint a TV

Nna… azért vannak jó műsorok is a TV-ben. Ma is néztem… illetve csak online, a koleszos extragagyi sávszél után azért mindig jó érzéssel tölt el, hogy bizony az internettel amúgy ilyeneket is lehet csinálni :)

Szóval kis szülőfalum volt a Duna TV-ben, egy ilyen főzősműsor keretében, bemutatták a helyi ízeket. Egyébként az ilyen műsorait szeretem az m1/m2/Dunatv-nek, amikor bemutatják egy-egy vidékét az országnak, ilyen-olyan szempontból – na nem mintha ezeket amúgy megnézném, de ezeket jónak tartom (mint amilyen a Másfélmillió lépés Magyarországon volt, de persze azóta csináltak már jópár hasonló műsort…). Akit esetleg érdekel: >>ITT<< meg lehet tekinteni, gondolom idővel változik a tartalom, úgyhogy a mai, azaz 2011. március 6-i adást kell keresni :)

ARCHÍV – 40 milliós játszma

Péntek este otthon voltunk, és ilyenkor ugye mindig be van kapcsolva nálunk a TV; a 40 milliós játszma című műsor ment. Hát én komolyan mondom, elcsodálkoztam, hogy egy elvileg kvízshow-ban egyrészt milyen idióta kérdéseket tesznek fel (jó, persze ez már nem meglepő, a recept elég egyszerűnek látszik: minél egyszerűbb játék, minél nagyobb show-val, értsd: emberi dráma, feszültség, öröm, sírás, satöbbi), másrészt, hogy mekkora gyökér emberek veszik rá magukat, hogy ilyenben “szerepeljenek”?? Szerintem komolyan mondom, itt casting van előtte, hogy minél egyszerűbb, röhejesebb, vagy szánalmasabb emberek kerüljenek a kamera elé: gondolom azért, hogy a nagy tömegek együtt tudjanak érezni velük, és nem utolsósorban azért, hogy lóf*szt se nyerjenek, mert olyan buták (nyilván ez éri meg). Nameg persze, hogy a TV-néző érezze, hogy mennyivel okosabb :)

Csak egy példa: a kérdés az volt, hogy melyik az a zenekar, amelyet Németország újraegyesítése után alapítottak? A három lehetőség a Scorpions, a Die Toten Hosen és a Rammstein volt. Az egy dolog, hogy a pár férfitagja azzal kezdte magát égetni, hogy nem tudja mikor volt az újraegyesítés, de aztán ahogy felolvasta az együtteseket: “hát a Scorpions biztos nem, szerintem a Rammstein lesz az, viszont ez a… DiE Toten House (nem tudom eléggé kiemelni, de a die szóból kiejtette szépen az “E”-t is, a Hosen-t meg úgy olvasta, mint a doktor House-ból a House-t… áááááááááá!!!); és ezt nem egyszer olvasta így fel, hanem legalább háromszor. Die totenhausz. Hát a fejemet fogtam komolyan mondom, és mindezt úgy, hogy eljutottak az utolsó kérdésig – ami tekintve, hogy valóban mekkora gyökerek voltak (a csaj is, nem csak a srác) szerintem szép teljesítmény.

Na ezért nem nézek inkább tévét.