ARCHÍV – intrika

Írok egy kicsit a munkahelyi dolgok alakulásáról. Talán azt már eddig is mondtam, hogy nőkkel dolgozni nehéz, de most újra megerősítem ezt a hatalmas megállapításomat: nőkkel dolgozni nehéz. Folyton intrikáznak, kavarnak, kibeszélnek, szövetkeznek, ügyködnek a háttérben… és most nem konkrétan rólam van szó – szerencsére, de engem is zavarnak ezek a dolgok.

Például, van az a gyakornoklány (legyen ’A’), aki még tavasszal jött, és elég jó referenciái vannak, igaz, még egyetemista, de sok nyelven beszél satöbbi, és emiatt a másik gyakornok munkatársam (legyen ’B’) veszélyben érzi magát, és ahol csak lehet, furkálja. De tényleg, mielőtt ’A’ még idejött és csak az önéletrajzát ismertük, még poén volt, de mikor már itt volt, kiderült, hogy (szerintem) annyira nem is gáz a csaj, nem nyomulós, viszonylag normális, és valóban hasznát vesszük a tudásának. De a többi lány ahol tud, keres rajta fogást, azok is, akik nem is dolgoznak vele együtt, csak úgy ismerik… És pl tegnap ez a csaj tartott szaknyelvi „kurzust”, ami kvázi önképzőkör, tulajdonképpen annyiból állt, hogy egy témáról beszélgettünk angolul, de szerintem tök hasznos volt, és abszolút jónak tartom, ez egy ingyen angolóra nekem – persze ’A’ nem angoltanár végzettségű, de volt kint Amerikában sokat, jobban tudja a nyelvet mint én (igaz, az american english-t, nem a britet, de sebaj…). Szóval nekem, aki magyarul is nehezen fejezem ki magam néha, igencsak rámfér az angol társalgás, nem csak írásban fordítás, és egészen felüdítő volt ez a másfél óra (attól függetlenül, hogy kb csak arra jöttem rá, hogy milyen keveset tudok angolul elmondani…). Na erre ez ’B’ már csak dacból sem jött el, de olyan szinten ellenkezett, hogy állítólag még a főnökkel is „összeveszett”, hogy ő márpedig nem, pedig a főnököm az ilyen nyelvtudás-fejlesztés dolgokat nagyon komolyan veszi és erősen szorgalmazza. Szóval ha valamivel, akkor ezzel be lehet vágódni nála, de ’B’ csakazértsem akart eljönni a nyelvórára, mert nem bírja ’A’-t (meg persze gondolom nem akarja elismerni, hogy valamiben ő jobb lehet…).

Aztán van egy másik ügy is, amit meg én tettem szóvá: egypáran szerveznek kirándulást az egyik hétvégén novemberben, és a gyakornokok közül is limitált volt a „meghívások” száma (ami szerintem elég nagy diszkrimináció, hogy akinek nem tetszik az arca, vagy nem dolgozik ELÉG ideje itt, azt nem hívjuk, mert nincs egy szinten velünk… de tényleg, ez milyen dolog?), viszont az igazgatóság vezetőjét meghívták! Ő egy jó fej srác egyébként, néha szokott velünk bulizni, de azért mégis negyven éves már, meg – ha nem is közvetlenül, de – a főnökünk… Amikor ezt megjegyeztem a többieknek, azt mondták, hogy azért hívják el mindenhova, mert valaki beszélgetett vele, és látják rajta, hogy milyen leterhelt, meg mennyi melója van, és ezért ki akarják kicsit szakítani ebből a munkahelyi környezetből. Perszepersze, ez nagyon szépen hangzik. Csakhogy: ez a srác szeret dolgozni, attól érzi jól magát, ha dolgozhat, ha nagyon akarna és meg lenne terhelve, megoldaná magának a szabadságot, annyira nem gyámoltalan. Másrészt meg: milyen undorító ez a „felfelé nyalás lefelé taposás” (ezt a hétvégén hallottam újra, persze ismertem előtte is, csak most friss az élmény) hozzáállás? A főnököt elhívjuk, mert szegény olyan sokat dolgozik, a gyakornoktársainkat (akik gyakran ingyen dolgoznak itt) meg nem??? Ne mondja nekem azt senki, hogy csak emberi jóérzésből csinálják! Szóval vannak számomra nem szimpatikus dolgok, ennek ellenére én is bejelentkeztem a kirándulásra, azért kíváncsi leszek, hogy mi sül ki belőle – mondjuk novemberben már kétséges, hogy a házból ki tudunk-e majd egyáltalán moccani az idő miatt, de ez már egy másik kérdés, majd viszek kártyát meg társast…)

Na most befejezem a zagyvaságot, csak ezeket most ki kellett adnom magamból.

Ezt a számot meg már valamikor régen hallottam a rádióban, vagy egy filmben, és tegnap újra, és most már rá is kerestem, hogy mi ez, és be is linkelem ide, mert reggel óta ez megy folyamatosan a fejemben (hátha így kimegy belőle :D ), egy hallgatást megér (+szereztem csinos kis görgős lyrics-boxot is, már csak ezért is berakom!)

http://widget.lyricsmode.com/i/scroll2.swf?lid=578654&fontcolor=ffffff&fontsize=12&bordercolor=00ff00&backgroundcolor=000000
Lyrics | Time To Pretend lyrics

Hozzászólás