ARCHÍV – konf

Tegnap-tegnapelőtt egy nemzetközi konferencián voltam, amit mi szerveztünk, mármint mi a munkahelyen, és a helyszín is itt volt Budapesten. Hát mit mondjak, elég sok élményem van róla, de nem tudom, hogy mit is írjak le. Kicsit idegen volt az egész, kiöltözni szépen, öltönyös emberek, szép hotelben a konferenciahelyszínek, tévé, rádió, újságok (ne persze nem olyan sok, de volt egypár) mindenkivel angolul beszélgetni (persze ha magyar, akkor nem…), rongyrázós büféebédek, este sétahajózás a Dunán… Szóval megtettünk mindent, hogy a külföldiek is úgy érezzék, hogy érdemes volt eljönniük – már a szakmai programokon túl persze :). Amin mondjuk annyira nagyon nem is tudtam részt venni (mármint a szakmai részen), mert sokszor nekem is kellett ide-oda mennem, nem sok előadást hallgattam meg. Viszont a második nap meg helyszíni terepszemle volt, azon én is ott lehettem. Vicces volt, mert egyébként a konferencia témája a városi társadalmi kihívások voltak, ennek megfelelően mit lehet megmutatni projektként – hát természetesen olyan helyszíneket, ahol vannak problémák. Hajléktalanok, munkanélküliek, rossz életkörülmények között tengődők, idősek… Én konkrétan a nyolcadik kerületnek egy olyan részében voltam, ahol szerintem még életemben soha (és ez azért viszonylag fura, mert már kb 14 éve élek többé-kevésbé itt, és annyira nem eldugott helyekről van szó, kb öt perc a Keletitől, vagy tíz a Blahától), egy olyan környéken, ahol éjszaka nem szívesen tartózkodnék kinn, pedig én is a hetedik kerület közepén nőttem fel… Szóval itt sétálgattunk, tíz-húsz öltönyös alak a dílerkedő négerek, a menhely nyitására váró lecsúszott alakok és az ordibáló cigányok között… De egyébként azok a helyszínek, ahol konkrétan meg is néztünk valamit, ott szívesen ellaknék én is :), a leglepukkantabb utcákban egyszercsak ott áll egy frissen felújított épület, de tényleg olyan igazán szép, csendes, békés, belső gangos meg minden (még lehet, hogy fényképet is rakok be, mert ott csináltam). Szóval ez érdekes volt.

Na most közben elmentünk pezsgőzni a konyhába a többiekkel, mintegy lezárva ezzel a konferenciát, meg leszűrve a tanulságokat… Öööö, nem nagyon tudom, hogy hol tartottam.

Na mindegy, azt még leírom, hogy a dunai hajókázás, ami a hétfő esti program volt, az nagyon tetszett. Eddig egyszer utaztam így végig a Dunán hajóval, amikor az egyetem alatt vízszintet mértünk az egyik keresztszelvényen, aztán bónuszban Csepeltől el lehetett jönni a Hajógyári szigetig, és mivel a kolesz az Árpád híd felé volt, ezért kihasználtam a lehetőséget, és ki is tettek onnan kb negyed órára. Na de az fényes nappal volt, ez meg késő délutántól éjszakáig, éshát… Na szép város ez a Budapest az biztos, persze kb ugyanezt látni a rakpartokról is, de azért hajóból még egy fokkal szebb szerintem, díszkivilágítás a hidakon, a Váron, a Mátyás templom, a Budavári Palota, a Vigadó… Egyszer érdemes kipróbálni még egy pestinek is (főleg, ha ingyen van).

És arra is rájöttem ismét, hogy a hely ahol dolgozom, egy elismert intézmény, nagy múlttal, és nemzetközileg is fontos – mármint tök jó volt, hogy az emberek ismerték külföldről is, és itt Magyarországon meg abszolút csak pozitívat mondtak róla. Persze szakmailag elismert meg ismert úgy értem, egyébként persze nem baj, ha annyira nem közismert…

Na fényképeket majd csak update-ben teszek fel, lehet, csak új posztban, de majd ha lesz időm, írok még valamit…

Hozzászólás