ARCHÍV – kiállítás

Bár annyira nem volt jó, de azért egy kicsit írok erről a tegnapi kiállításmegnyitóról. Hárman mentünk összesen, én meg a volt csoporttársam/most kollégám, és az ő barátja, aki gondolom puszta kíváncsiságból jött el. A Kertészeti Egyetem egyik dísztermében volt a dolog, odataláltunk, mert ki volt plakátolva, hivatalosan 17:00-kor kezdődött az esemény, kb öt perccel előtte értünk oda, a hatalmas teremben kb négy-öt ember szédelgett, ebből kettő szervező volt. Odamentem bemutatkozni, azt mondták kicsit csúszunk, mert valami műhelyvita van még éppen, utána kezdünk. Na jó, kb pont annyi időnk volt, hogy az összes képet meg tudjuk nézni, sőt, még mást is, aztán amikor valóban elkezdődött a megnyitó, akkor sem voltunk többen húsz főnél. Ez kicsit csalódás volt nekem, bár nem tudom mire számítottam, hát családias volt. Szóval megnyitották, ittunk bort, meg ettünk sütit, még egyszer körbementünk, aztán irány haza. Egyébként maga a kiállítás témája volt az érdekes, GIS alkalmazásokat mutattak be, négy ország ezzel foglalkozó intézményeinek munkáiból (rajtunk kívül Szlovákia, Csehország és Lengyelországból), gyakorlatilag tematikus térképek voltak, de érdekes témákban (nekem). És persze rájöttem ismét, hogy milyen keveset is tanultunk mi az egyetemen, és milyen hasznos lenne, ha ilyeneket én is tudnék csinálni, és lenne benne gyakorlatom. Mert térképeztünk mi is, de az a program, amit használtunk, elég behatárolt lehetőségekkel bír, és eddig még sehol nem láttam gyakorlati alkalmazásban (egy-két kivételtől eltekintve), a másik meg, amit itt is használunk a munkában, az meg nagyon sok mindent tud, én viszont nagyon kevéssé ismerem. És mondjuk érintőlegesen azt is tanítottak az egyetemen, de azt hiszem az sokat elárul, hogy ott olyan 4.3-as verzión tanultunk, itt meg 9.3-as van, ami TELJESEN más szinte mint az előző, tehát gyakorlatilag én amit most meg tudok csinálni a programban, annak a 90%-át itt tanultam és nem az egyetemen.

Na mindegy, itt egy >LINK< a kiállításról, benne van az összes kiállított kép is, tehát el se kell menni, hogy megnézze valaki, amúgy júli 4-ig van nyitva, szóval ha valaki mégis el akar menni, akkor siessen – dehát ilyen úgysem lesz… :)

Itt meg pár képet kigyűjtöttem ami érdekesebb volt és magyar:

Budapesti zöldterületekről

Városi szétterülésről (urban sprawl szép magyarosan)

Hőtérképek (Budapest és Magyarország – egyébként most vettem észre, hogy több helyen is „tempeture” van a „temperature” helyett, ez vicces…)

Most pedig éppen elbúcsúztattuk az egyik kollégánkat. Van egy iroda (a háromból a szinten, és nem az enyém), ahonnan kb másfél hónapja ment el az egyik csaj, mert terhes volt, most egy másik, és még egy srác is el fog menni a közeljövőben úgy hírlik. Ezt a csajt aki most elmegy én is bírtam, félig-meddig a „gyakornok-csapatban” is benne volt, jött velünk néha bulizni, két éve volt itt, velünk-korú (lassan már én is egy éve vagyok itt hivatalosan, és nem hivatalosan meg már most jóval több, mint egy éve!!). Szóval az ottani gyakornokoknak most felviszi a Jóisten a dolgát, mert ugye megüresednek a helyek, és fontosabb feladatokat is rájuk kell bízni – persze ezt nem irigységből mondom, sőt örülök is neki, mert ott némelyiküknek nagyon bizonytalan helye volt (még az enyémnél is bizonytalanabb :D ). Szóval ma is megvolt a pezsgőzés, meg sütizés, erről ennyit ;)

És akkor a mai nap képe meg a szokásos style-ban (egy újabb vicces pólófelirat):

A felirat: “I have feelings too” (Nekem is vannak érzéseim)

Hozzászólás