ARCHÍV – film+hírek+eső

Hétvégi élmény: megnéztem otthon a Mad Max című filmet. Ez egy olyan film, amit ugye mindenki ismer, és én is már régen kiírtam, hogy persze ezt már valamikor kiskoromban láttam, vagy legalábbis egyik-másik részét (három van belőle ugyebár). Nade most rászántam magam, hogy akkor essünk túl rajta, és… hát egy kicsit meglepődtem.

Merthogy én ezt a filmet BIZTOS, hogy eddig még nem láttam. Az valami más volt. Ez másfél óra tömény motorberregés, puskadurrogás, aszfaltszaggatás, vér, robbanás, hangyányi sztori, kevés beszéd – és igazi B-kategória, de komolyan, azzal együtt, hogy Mel Gibson szerepel benne, aki akkor még gondolom egy kis senki volt… Valamiért én azt gondoltam, hogy a Mad Max-nek az a sztorija, hogy elfogyott a kőolaj az egész Földről, azért nem lehet közlekedni, és gonosz bandák járják a vidéket az utolsó megmaradt cseppekért, illetve készletekért. Persze ezt nem én találtam ki, az egyik későbbi részbe tényleg ez lesz a téma azt hiszem (bár most már nem merek semmit sem mondani), ebben viszont EGYÁLTALÁN NEM!

De annyira, hogy majdnem egy világ omlott össze bennem. Mármint, hogy ez egy ekkora szar, és, hogy miért tetszett ez nekem kiskoromban vajon (merthát ha az első ilyen, akkor valljuk be, a többi sem lehet jobb, sőt, én személy szerint biztos vagyok benne, hogy még ennél sokkal gyengébbek lesznek)??? Szóval az a sztori (most már leírom, mert biztos sok ember régen látta már), hogy szó sincs a benzinről, az a lényeg, hogy a nem túl távoli jövőben motoros, meg autós ámokfutók garázdálkodnak az utakon (magyarázat, vagy bármiféle háttér nincs a filmben, hogy ez miért van, de nem is számít). Ezek elkapására vannak ezek a speciális közúti rendőrök, ilyen ez a Max is, aki a film legelején üldöz egy szökött fegyencet, aki (miután rájön, hogy ki van mögötte, de úgy hogy előtte már tönkrevágott nemtudom hány rendőrautót), félelmében belehajt egy kamionba (véletlenül…), ami az út közepén állt, mert kiborult a rakománya (természetesen olajoshordók, hogy legyen jó nagy robbanás) – és így hal meg. Na már ezt sem értettem, de mindegy, könyveljük el, hogy ez a Max valami óriási nagy májer, akitől a legveszedelmesebb bűnöző is egyből összeszarja magát. Nade ezek után a bűnöző haverjai, akik egy motoros banda, szépen bosszút esküsznek, de nemám, hogy a Max-et találják meg, hanem egy másik rendőrt, akit jól bennégetnek a kocsijában (meg egyébként még sok csúnyaságot elkövetnek, amik teljesen céltalan erőszakként vannak csupán a filmben – legalábbis én nem jöttem rá az értelmére). Na ezek után a Max besokkol, azt mondja, hogy ő most kilép (?), és elmegy a feleségével meg a kis hároméves gyerekével kocsikázni (a családról egyébként már az elején látszik, hogy 1. vagy elrabolják majd őket, és velük zsarolják a MadMax-ot, vagy 2. meghalnak). És hogyhogynem, egyszer úgy alakul, hogy a feleség a gyerekkel egyedül marad, pont belebotlanak a motorosokba, akik csak úgy szórakozásból elgázolják őket (úgy, hogy nem tudják, hogy kik azok; és egyébként számomra nem derült ki, hogy mindketten meghalnak, mert a csajnál a kórházban sorolják csak, hogy milyen sérülései lettek – szóval elvileg ő nem halt meg…). Na erre aztán bepöccen a Max (ahogy azt vártuk), szépen beül a spéci felturbózott nitrós kocsijába, megy az úton (de szó szerint, nincs nyomozás, vagy ilyesmi), és természetesen megtalálja a bandavezért, akit egy autóüldözés során belekaramboloztat egy szembejövő kamionba (eeeez… ismerős? Mert nekem igen, megint köze nincs a halálához, csak béna volt a motoros – mint a film legelején a fegyenc); aztán egy másik főgonoszt, aki épp kirámol egy felborult kocsit, na itt meg azt találja ki főhősünk, hogy odabilincseli a kocsihoz, kilocsol egy kis benzint, és lerak egy Zippo-t. Hogy pont akkor robbanjon fel, amikor ő már jön fel a dombon szembe a kamerával (háttérben a robbanással) a szuperjárgánnyal morcos képpel. Snitt, és itt a vége. Hát én majd beszartam. Ez így leírva lehet, hogy semmit nem mond amúgy, de úgy kell elképzelni a filmet, hogy tényleg ez a tömény céltalan (és nagyon bután megoldott) erőszak, nem ismerjük az emberek indítékait (csak azt, hogy a gonosz gonoszságot tesz, a Max meg ugye bosszút áll, kb ennyi – ja és az ártatlanok meg szenvednek), nincs semmi átkötés az események között, és kb hatszor annyi autós/motoros jelenet van benne, mint ami kellett volna, és mondom, csupán másfél óra hosszú a film. Kegyetlen, már várom a többit :)


Nagymamám a hétvégén megkérdezte (aranyos volt), hogy van-e nekem TV-m az albérletben, hát, mondom az nincs; na és akkor rádiót szoktam-e hallgatni? Hát, mondom azt sem nagyon igazából… Erre elkezdett hüledezni, hogy húú, hát akkor én nagyon el vagyok zárva az eseményektől, milyen lehet így élni… Ez csak azért vicces, mert ő egy kis hegyi faluban lakik, én meg a fővárosban, de amúgy annyi biztos igaz, hogy ő jobban képben van az eseményekkel, amik mondjuk hozzám is el szoktak érni (a fontosabbak), csak sokszor kis késéssel… Szóval igen, Tv-t nem nézek, és nem is szeretnék (amire kíváncsi vagyok, azt letöltöm :P), rádiót sem hallgatok, sőőt, újságot sem olvasok. Mert minek. De azért valami fogalmam azért van a világról. Amúgy (csak, ha már szóba jöttek a hírek), most olvastam egy bizonyos hírportálon, hogy valahol Szolnok környékén békák potyogtak az égből az esővel (érdekesség – csak, ha valaki még nálam is tájékozatlanabb lenne :D ). Hát az ritka undorító dolog lehetett azt hiszem, nem szeretném átélni – egyből beugrott a Magnólia című film egyik jelenete, amiben ugyanez volt, azt hiszem ott eső nélkül ráadásul, és az is egy megtörtént eset volt (már ha jól emlékszem). Szóval most már nálunk is volt ilyen, nem csak az amcsiknál, erre is büszkék lehetünk :) Tegnap egyébként Óbudán mi is elkaptuk a vihart Sz-szel, mentünk haza, és szépen elkezdett esegetni az eső; na mire leszálltunk a villamosról, már folyt a víz szó szerint az utakon, kinyitottam az esernyőmet, de kb minek, és az alatt a száz méter alatt, amíg elfutottunk a megállótól az épületig, szépen bőrig is áztunk – de rendesen, a táskám is beázott, meg minden. De még szerencse, hogy a villám nem csapott le ránk…

Na sokszövegből most ennyi (uhh, ez tényleg sok lett, most nézem), indulok tovább.

Hozzászólás