2010. június 18. napi bejegyzések

ARCHÍV – meeting+ezaz

Tegnapi nap: megint volt egy találkozó a munkahelyen, amire eljött sok ember Európából. Ezt már írtam, meg amúgysem tudom sokkal részletesebben leírni, de készül egy olyan anyag, ami európai vonatkozású dolgokkal foglalkozik, a területi helyzetkép alakítása a célja (vagy valami ilyesmi), mindegy is. Szóval ezt csináljuk, és időről időre kell ilyen konzultációkat, meg vitákat tartani, hogy aztán azok alapján folytassuk a munkát. Hát ilyen volt ez a mostani is, amin mondjuk túl sok érdemleges dolog nem hangzott el, de azért számomra érdekes volt, még ha csak megfigyelői státuszban is voltam. Volt egy elég ciki dolog, ami már azt hiszem, hogy korábban felmerült (konkrétan múlt héten, amikor kinn voltak Spanyolországban), csak most is szóba hozta valaki. Van egypár térkép az anyagban (merthogy már egy előzetes verzió kb-ra elkészült az egyik feléből), és ezek között volt olyan, amit mi csináltunk, és nem volt rajta Ciprus, meg Málta (bár Máltára lehet azt mondani, hogy rajta van, mert úgyis annyira kicsi, hogy nem látszik). És most konkrétan volt itt egy ciprusi ember is, és megint szóvá tette, hogy ha már európai szintű dolgokról van szó, akkor ugyan legyen már benne az ő kis országa is… Elég kellemetlen egy szituáció ez szerintem, mármint, hogy ennek ugye ki kellett volna derülnie előbb, vagy valakinek szemet kellett volna szúrnia, de hát mindenki leszarta Ciprust (ez persze nem igaz, elnézést kérek minden ciprusitól és elhatárolódom magamtól. Ciprus egyébként EU-tag 2004 óta, mint Magyarország, ha valaki esetleg nincs képben annyira!). Mert az egy dolog, hogy itt az irodán nem vette észre senki, de még pluszban volt egy találkozónk két-három hete is, ott sem vette észre senki – csak most. Persze megígértük, hogy Ciprus benne lesz. Még az a szerencse, hogy nem én csináltam a térképet, hanem a másik gyakornoktársam, most gondolom elég rosszul érzi magát – és persze érezheti is, de azért ebből nem lesz egy akkora botrány szerintem, mintha egy végleges anyagról lenne szó. Persze abban sem vagyunk annyira jók (ez mellékszál, de azért leírom); pár napja jött ki nyomtatásban egy kiadványunk, kvázi könyv, angolul, munkatársam kinyitja, öt perc alatt talált két elütést benne – a tartalomjegyzékben. Ezek után szinte mindegy is, hogy máshol van-e benne hiba, mert pont a tartalomjegyzék az, ahol mindenki kiszúrja, úgy is, hogy nem olvas el semmit sem benne. Szóval ez a térképesnél durvább szerintem, mert ezt már nem lehet „kijavítani”. De egyébként én most átböngésztem „Ciprus-szempontból” a  mostani cuccot (mármint azt az anyagot, ami még nincs kész), és van benne még két másik térkép is, amin nincs rajta, és ahhoz semmi közünk nem is volt, mert nem mi csináltuk. Na de mindegy, a hibáiból tanul az ember, most már ezt is tudjuk.

Más: az otthoni gépemmel még mindig szenvedek, lesz egy jó rendszertelepítésem jövő héten. Viszont most letöröltem minden vírusirtót, mert zavartak. És most jól működik a gépem. :) De azért sokat tanultam az esetből, pl, hogy a Start menü ->Futtatás-ban mit csinál az ’msconfig’ és ’regedit’ parancs, hogy csökkentett módban olyan dolgokat is ki lehet törölni, amiket egyébként nem enged a gép, és hogy ha friss dátumú háromjegyű számokból álló pár kilobyte-s (100-300) .exe- file-ok vannak a Temp könyvtárban (pl. 278.exe, meg ilyenek), akkor azok vírusok. És, hogy hiába törlöm ki őket, azért valamiért mégis megmaradnak :) Ezért lesz új Windows jövő héten, aztán remélem most már vége lesz ennek az egésznek…

Még mindig van pár vicces képem, úgyhogy most a szokásosból fel tudok tenni egyet, plusz egyet >>LINKBEN<<, ezt e-mailben kaptam munkatársamtól, egyet nevettem rajta én is (a minősége olyan amilyen, én nem tudtam javítani rajta – meg a tartalom is :D ).

(Az egy plüssmaci egyébként a néni táskájában, aki nem látná teljesen jól, bár a poén szempontjából nagyjából azt hiszem tökmindegy)

Napsütéses hétvégét mindenkinek.