2005. november 29. napi bejegyzések

ARCHÍV – 2005.11.29

Reggel megnéztem Brazil végre. Egyébként a koleszban volt vasárnap filmklub, és oda lehetett év elején felírni, milyen filmeket szeretnénk nézni, én meg beírtam a Brazil-t, és berakták – csak az volt a baj, hogy pont Óbester, úgyhogy elkértem a kazit (merthogy csak VHS-en volt meg), és most néztem meg. Azt kell tudni a filmről, hogy egy nagyon oldschool sci-fi, ’85-ben csinálták, de még ahhoz képest is kicsit “öreges”, nem akartak bele valami ultrafuturisztikus jövőképet ábrázolni. A gépek egyenesen viccesek voltak benne, de szerintem direkt. A Terry Gilliam bácsi rendezte a filmet, aki a Grimm-et most, meg a Gyaloggalopp-ot, meg a Brian életét, szóval jó filmjei vannak – csak kicsit angol, de ez végülis most nem nagyon számított, mert annyira sok poén nem volt.

Hasonlít a film az 1984-hez, egy túlszabályozott jövőről szól, csak itt nem működik olyan jól a rendszer, és terroristák robbantgatnak mindenfele. Gyakorlatilag az a sztori, hogy egy hivatalnok összejön egy nővel, aki mellesleg terrorista, felrobbantanak mindent, és a végén szépen kiköltöznek a szabadba – happy end, de azért kicsit furmányos is, van benne egy kis csavar, nem is igazán értettem, csak kapisgálom. És egyébként 140 perces a múvi, úgyhogy kicsit sok volt végigülni, de megérte – szóval örülök, hogy megnézhettem végre, mert már egy éve keresem kb… És itt egy gyönyörű dvd borító. Ja és hogy miért Brazil a címe? Na azt én sem tudom, de a zenéjében mindig arról énekelnek…

Délután vettem egy csomó nejlontasakot, és végre sikerült összerendszereznem a kőzeteket amiket még anno gyűjtöttünk, mert lassan le kell adni őket, és most úgyis volt egy rakás fölös időm, úgyhogy szorgalmas voltam. Na erről ennyit, valami értelmesebbel is tölthettem volna ez időt, de most így sikerült. Ez van…