2005. május 5. napi bejegyzések

ARCHÍV – 2005.05.05

Vége van ennek a hétnek is, mármint tanulási szempontból, mert pénteken nincsen suli, de azért azt leírom, hogy mi is volt ma.

Első óra belső erők földrajza előadás. Ma éppen a vulkánokról tanultunk, mondhatni, hogy érdekes volt az óra, legalábbis szép képeket vetítettek, meg azért hasznos dolgokat is tanultunk. Ezután statisztika gyakorlati konzultáció lett volna fakultatívan, ami ezt jelenti, hogy ha valakinek van valami kérdése, vagy kicsit homályos a dolog (vagy eddig nem járt gyakorlatra), akkor az benézhetett, de egyébként nem volt kötelező. Ehelyett két csoporttársammal elmentünk kosarazni az eltés pályára, ami ott van a ttk-nál. Nagyon élveztem, már kb. egy éve nem kosaraztam, meg amúgy is jólesett a mozgás. És dobtam is kb három kosarat!!! Persze jó lenne rendszeresebben játszani, és ilyenkor mindig elhatározom, hogy ezentúl majd elkezdek aktívan sportolni, de aztán sosem jut rá elég idő. Mindenesetre jövőre már tervbe van véve, hogy jelentkezünk valami tesiórára, csak még nem biztos, hogy az pont a kosár lesz – de ha sikerül, akkor igen.

Kosarazás után földtan óra volt, hihetetlenül bírom azt a bácsit, aki tartja, mindig sztorizgat, meg mesél ezt azt, meg úgy tudja elmondani a dolgokat, hogy érdekes is, meg érteni is lehet. Ma például a tektonikus mozgásokról volt szó, amely téma szerintem kb. ötször jött elő eddig ebben a félévben, és mindenkinek a könyökén jön ki, mégsem volt unalmas az óra, mert egy csomó új dolgot megtudtam.

Az utolsó órám pedig térképészet gyakorlat volt, amit most kivételesen nem a szokásos gyakvezetőnk tartott, hanem egy srác; a GPS-ről tanultunk, hogy hogy működik, meg miket is tud, tök jó, majd a terepgyakorlaton is azt fogjuk használni helyzetmeghatározásra. Végre valami érdekes – nem mintha a térképészet úgy egyébként unalmas lenne, de úgy különösebben eddig nem érdekelt…

Délután futottam egy kört a Margitszigeten, elhatároztam, hogy ma ilyen sportnapot tartok. Hát a végére azt hittem, hogy a tüdőmet is kiköpöm, és erős késztetést éreztem, hogy valamelyik szabadon hagyott padra leüljek, de végülis teljesítettem a távot – azt hiszem, ma már nem kelek fel a székből!!!

Holnap megyek wheer ballagására Fasorba, mert hívott, de utána szerintem hazamegyek, és a deákosra nem megyek (tudom, mocskos áruló vagyok…), mert 1. a kutya sem hívott 2. miért szombaton van a ballagás, 3. mert nem és kész. Vár az otthon…